«Я до тебе, мій краю, моя Батьківщино, незрадливу любов крізь життя пронесу»

Як не любить той край, де вперше ти побачив
Солодкий дивний світ, що звав життям,
Де вперше став ходить і квіткою неначе
В його теплі зростав і усміхався квітам.
 (В. Бичко)
 Любов до рідного краю, до землі, до людей, що її заселяють, є спільною турботою про те, щоб він був багатшим, красивішим, культурнішим. Для того потрібно добре знати його історію, природу, економіку, етнографію і культуру. Тому одним із пріоритетних напрямків роботи бібліотек району є краєзнавча робота.
Сьогодні, в час духовного відродження України, значно збільшився інтерес читачів до її історичного минулого, зростає роль краєзнавства, зокрема його культурно-мистецьких, літературних напрямів. Саме бібліотека формує особистість на ґрунті історії, культури, традицій народу.
З метою популяризації краєзнавчої літератури організовані краєзнавчі виставки: «Мій рідний край, це серця рідна пристань» (№25,21,43), «Село моє, для мене ти єдине» (№31), «Стежками односельчан» (зібрані документи про історію села, історію церкви, сьогодення) (№10,21,20,31), «Письменники Олевщини – ювіляри», «Земля поетів, земля пророків».

Районна бібліотека для дітей
У всіх бібліотечних установах району створено «Краєзнавчий куточок бібліотеки». Ця тематична тека вміщує фотографії : краєзнавча література, вміщено полицю «Книги,  подаровані авторами», вироби народних майстрів картини.
  В бібліотеках району сіл Кишин, Зубковичі, Сущани, Жубровичі , ЦРДБ  та ін. оформлено народознавчі та краєзнавчі  кімнати  із предметів вжитку наших предків.
Філія №50 с. Тепениця





Філія №6 сел Бучмани
Філія №15 с. Забороччя
Філія №187 с. Замисловичі


  Сюди постійно приходять учні шкіл для знайомства із історією свого села. Проводяться уроки народознавства, вікторини «Історія , яка вона є», «Щиро я свій рід кохаю, роду іншого не знаю».


Майже у кожній бібліотеці організовуються виставки народних майстрів «Умілі руки». В кожному , окремо взятому селі є свої особливості народної вишивки. Під час проведення свята села, звітного концерту бібліотечні працівники села організовують виставки народних умільців свого регіону «Вишивки і рушники – символи любові  й незрадливості». Працівники ЦРБ постійно організовують виставки народних умільців в місті, проводять вечори - зустрічі з вишивальницями, організовують виставки - продажі, сприяють в поїздках до обласних центрів на конкурси вишивальниць. ЦРБ розпочато створення реєстру народних майстрів району.
Щороку у червні проходить арт- фестиваль «Творчий успіх», у серпні фестиваль «Зорі над Убортю». Під час проведення їх постійно організовується « Містечко майстрів» , в якому приймають  участь майстри із нашого району, з області та інших областей( Івано-Франківської області), республіки Білорусь. 
Наші майстрині бібліотекарі філії № 52 с. Хмелівка, с. Сущани, с. Комсомольське, с. Зольня, с. Сердюки є активними учасниками всіх виставок народної творчості.
В філії № 18 с. Зольня діє клуб «Вишивальниця» . Зав.філіалом № 18 с. Зольня Сорока Н.М. є також активною учасницею виставок, адже сама вишиває і веде роботу  клубу.
До 1300 річниці міста Олевська на абонементі та в читальному залі були оформлені книжкові виставки «Олевськ – рідне місто моє». В читальному залі проведена краєзнавча година «Чарівний серцю рідний край» та вікторина «Олевщина: минуле та сьогодення». В Олевській гімназії відбулася зустріч з сучасною українською поетесою О. А. Пилипчук, організаторами якої стали ЦРБ та гімназія. О. Пилипчук презентувала свою нову книгу «Княже місто»,  присвячену 1300 Олевська.
Взагалі 2012 рік для Олевської ЦРБ був багатий на цікаві зустрічі та презентації. В березні в читальному залі працівники відділу обслуговування провели презентацію книги нашої землячки Галини Іваненко «Час покаянний». Ця презентація була зроблена для бібліотечних працівників району. Після презентації книги письменниця подарувала в бібліотеки району 20 примірників книг. Книгу нам розшукав наш постійний читач, депутат районної ради  Василь Бабич, який вболіває за рідний край, його історію.
До дня Перемоги наша землячка Ніна Насальська, яка зараз мешкає на Сумщині, передала в дар Олевській бібліотеці свою книгу спогадів «Все, що пам’ять зберегла». В переддень свята Перемоги в районній бібліотеці відбулася презентація цієї книги. Книга – це живі спогади молодої дівчини, медичної сестри про воєнні роки нашого краю.
Зовсім іншої тематики було презентовано книгу Є.Опанасюка «Живий біль або зникали у відомому напрямку». На цій зустрічі були присутні дружина О.Є. Опанасюка, його син та онука, а також голова Житомирської організації Національної спілки письменників України М.П. Пасічник та поет С. К. Васильчук.
До річниці Копищенської трагедії був підготовлений бібліографічний огляд літератури «Копище – моя незгойна рана» та розповідь «Відроджене із попелу».
Всі краєзнавчі заходи в ЦРБ  проходили в рамках клубу «Джерела духовності».
У філії №39 створено стенд місцевої письменниці М.Хлань «Мій край – Полісся голубе»,філії №15 с. Джерело оформлено виставку письменника М.Курильчука «Наш земляк».
Разом з радою ветеранів, краєзнавцями краю бібліотеки здійснюють краєзнавчий пошук, оформляють альбоми, фотостенди, теки, пам’ятки тощо. Спільно з місцевою владою, Будинками культури і клубами бібліотеки беруть активну участь у підготовці і проведенні Днів своїх сіл. Використовуються різноманітні форми масової роботи: свято села «Знов до рідної хати всіх нас стежки ведуть» (Жубровичі), «Селу Кам’янка460 років» (Кам’янка) (фотовиставка «Історія села Кам’янка», конкурс дитячого малюнка «Моє село – моя маленька Батьківщина», виставка народної творчості «Світ моїх захоплень»).
За участю бібліотечних працівників сіл Лопатичі, Жубровичі,Кам’янка, Зольня,Журжевичі, Комсомольск, Варварівка,Корощино, та ін.щороку проводиться день села «Село моє, для мене ти єдине». На цей захід запрошуються відомі люди, уродженці села.
Бібліотечні працівники даних філій є активними учасниками і організаторами і ведучими даних заходів. Організували ярмарок, на якому звучали веселі частівки, інсценізовані дійства із життя сельчан.

Відзначення Дня села ЛОПАТИЧІ
21 вересня 2012 року

Відзначення Дня села ВАРВАРІВКА
29 липня 2012 року

Філією №24, сільською радою, працівниками дитячого садка, жителями села  Кам’янка в приміщенні сільської ради створено музей села(фото)
У бібліотеках – філіях сіл : Жовтневе, Майдан, Джерело проведено краєзнавчу годину «Село моє – колиска України», для різновікової категорії користувачів, а у Білоровицькій бібліотеці – філіі – «Мій рідний край – життя мого перлина». Організовувались виставки вишитих робіт «У кожному візерунку – дух рідної землі», на яких представляли кращі роботи майстрині –вишивальниці під час проведення звіту перед населенням клубних установ району.
«Село моє – колиска прадідів», під такою назвою у кожній філії району зібрано матеріали про історію рідного села.
Цікавими були краєзнавчі години « Я звідти родом, де безкрая вись», « Від землі, від роси, від любові, ти живеш наше рідне село» проведені у філіях Варварівки, Корощино, Зольні, Зубковичах, Юрово.
Організовуються книжкові виставки « Краю мій рідний – Україно», «Перед красою свого краю, я низько голову схиляю», «Моє коріння, моя доля», «Моя Олевщина – земля квітуча, моєї Батьківщини рідний край» (ЦРБ).
24 серпня  в місті було організовано і проведено свято «Поліської перепічки» спільно з сільськими радами, районною радою, працівниками культури району.
У роботі з популяризації краєзнавчої літератури серед дітей, яка є важливим напрямком діяльності бібліотек ЦБС, використовуються традиційні форми, що склалися за багато років, та впроваджуються нові, адже саме учнівська молодь є активним учасником всіх заходів, а також помічником у краєзнавчій роботі .
У бібліотеках проведено Дні краєзнавства «Що не край, то звичай» (розкриває молодіжні свята літнього циклу у Руднє-Бистрянській сільській раді , філії №43,№25,№13).Тут і народознавча бесіда по книгах «Символи квітів у дівочому українському віночку», і майстер-клас І. Рабош «Техніка плетення купайлівських народних віночків», і книжкова виставка «Звичаї і обряди рідного краю».
Бібліотека-філіал№31 - Тема Дня краєзнавства «Мій рідний край, моє село». Проведено перегляд книг «Літературна Олевщина» і вікторину «Чи знаєте ви своє село?».
ЦРБ – День  краєзнавства «Куди б мене дорога не вела, думки мої із рідною землею». Враховано і наявність книг, і різноманітні форми наочної популяризації книги, при чому й активні та розраховані на різні вікові категорії : діти, юнацтво, масовий користувач. Книжкові виставки : художня – «Олевщина – любов моя»; виставка-експозиція – «Краєзнавчий портрет міста»; виставка-презентація «Увага! Нова краєзнавча книга»; виставка-вікторина «Відкрий для себе рідне місто»; етнографічна виставка «Карта захоплень». Конкурс дитячого малюнка «Єдина родина, єдина мета – квітни в віках, Олевщина моя»;
Максимально розкрити краєзнавчий фонд, наочно представити широке і різноманітне коло наявних у бібліотеці краєзнавчих матеріалів допоможе цикл книжково-ілюстративних виставок:
- виставка-подорож «Стежками рідного краю»;
- виставка-вікторина «Відкрий для себе рідне місто»;
- фото-виставка «Квітни, мій краю, Поліська земля»;
- виставка-реклама «Нові матеріали про рідний край»;
- виставка-спогад «Мій край - моя історія жива» з розділами:
Сторінки історії розповідають (про історичне минуле краю);
Рідний край - гордість моя (про славетних земляків);
Земля квітучої краси (про екологію);
У вінку духовної краси Олевщини(культура, літературне життя);
Формування світогляду молоді неможливе без любові до своєї «малої батьківщини» - до домівки, в якій народився, де пройшло дитинство. Відновити історію сім’ї, повернутися обличчам до її забутих традицій, звичаїв, залучити до прадідівських ремесел, навчити дбайливо ставитись до природи, ресурсів, пам’яток історії і культури краю, мови, літератури, фольклору, народної творчості ось основне завдання краєзнавчої роботи, над чим і працюють бібліотечні працівники. Всі заходи, які проводять бібліотечні працівники району допомагають залучити молодь до вивчення історичного минулого свого народу, усвідомити свої корені, знайти моральні орієнтири в житті, виховати в собі почуття національної гідності, патріотизму. І коли молода людина на запитання: «Де найкраще місце на землі?» із впевненістю зможе сказати: «Там найкраще, де родився ти», ось тоді це і є кінцевим результатом нашої  мети і роботи.

Директор ЦБС Сібірьова Л.В.






Коментарі

  1. Шановні колеги віл щирого серця направляємо до Вас вітрила Мрії.
    http://chomysuku.blogspot.com/2013/04/mrij-poky-tvoja-mrija-ne-zbudetsja-Aerosmith-Dream-On.html

    ВідповістиВидалити
  2. Ви великі молодці! На сьогоднішній день краєзнавча робота - один з головних приорітетів бібліотечної справи. Саме на цих матеріалах ми маємо виховувати підростаюче покоління. У вас це дуже добре виходить.

    ВідповістиВидалити
  3. Спасибі за можливість заглянути у "Бібліовіконце...". Всі заходи наповнені яскравим колоритом України. Успіхів у благородній справі !!!

    ВідповістиВидалити
  4. Спасибі за можливість заглянути у "Бібліовіконце...". Всі заходи наповнені яскравим колоритом України. Успіхів у благородній справі !!!

    ВідповістиВидалити

Дописати коментар

Ви хочете залишити коментар, але не знаєте, ЯК? Дуже просто!
- Натисніть на стрілку поруч з віконцем Підпис коментар.
- Виберіть Ім'я / URL. (Ніхто не любить анонімів!)
- Наберіть своє ім'я, URL рядок можете залишити порожнім.
- Натисніть Продовжити
- У віконці коментаря напишіть те, що хотіли і натисніть "Надіслати коментар"! Дякуємо!

Популярні дописи з цього блогу

Конкурс читців польської поезії

Рідна мова – оберіг народу